Ocehan-ocehan saya :)

Sunday, April 25, 2010

The Intern Diary: Weekend work part three

Setelah udah pernah 2 kali kerja pas weekend: cooking class and expat show, hari ini gue kudu kerja lagi. Gue mesti ke tempat namanya Family Box, semacem Kidzania kalo di Indo. Ya kerjaannya benernya gue cuman ngeliatin anak2 main aja sich, trus ngatur transportasinya.

Trus gue kenal 1 keluarga, namanya Joyce and her son Timmy. Joyce itu guru Korean Literature di Yew Chung Int School. Hebat yeh, padahal bukan sekolah Korea tapi tetep ada Korean Lit. Dari dia gue tau ada sekitar 600.000 orang Korea di China. ckckck... trus dia sendiri doesnt look Korean at all, and speaks perfect English. Gue join percakapan dia n Clarisse di tengah2 (biasalah, gaya kepo gue, tapi kali ini lebih sopan: Can I join u guys?), dan dia cerita dia pengen break off from Korean tradition... when age matters a lot and it's still very very strict. Timmy sendiri anaknya aktif banget dan nakal. We made good friends and we played together. Till the very end I asked him, are you tired?? and he said no.. tapi 10 menit kemudian dia ketiduran di bus. hehe... Timmy.. nuna didnt have the chance to say goodbye to you.. and you'd probably gonna forget me when you woke up... heheh but I have your pic and would love to play with you again some other time. (he didnt actually call me nuna tho)

trus pulang2 taunya ujannnnn n gue kaga bawa payung... jadilah gue naik subway.. i didnt wanna take the risk nunggu taksi sambil ujan2an n its so damn hard to find taxi in beijing on rainy days and macetnya itu loh...

BTW, hari ini baru tgl 25, and I'm broke already. help!!!! :|

0 comments: